Słowniczek pojęć i skrótów w gwincie
Słowniczek pojęć w Gwincie zawierający pojęcia z Gwinta i innych TCG zawierający zarówno polskie jak i angielskie słowa, który pomoże początkującym graczom (i nie tylko:)) zrozumieć wszystkie zagadnienia związane z grą. Słowniczek dopasowany jest do Gwinta, w innych grach karcianych, wyrażenia mogą mieć trochę inne znaczenie.
Frakcje
ST: Scoia’tael
NR albo KP: Królestwa Północy (Northern Realms)
M: Potwory (Monsters)
SK: Skellige
Karty
NG: Dar Natury
(Nature’s Gift)
Osoby
KBT: King Black Toof – streamer / youtuber
ODD: Ojciec Dwójki Dzieci – streamer / youtuber
Mechanika
Removal
Karta która niszczy / odrzuca na cmentarz kartę przeciwnika (poprzez zadanie obrażen), np. Pożoga
czy Iorweth
Mulligan
Wybieranie startowej ręki, w Gwincie poprzez odrzucenie do 3 kart.
Card Advantage (CA)
Przewaga kart na stole i na ręce – mówiąc prościej, osoba która ma więcej kart na stole i na ręce ma Card Advantage.
Move Advantage
Przewaga kart na ręce, dająca nam więcej możliwości zagrań, niż ma przeciwnik.
Stall (Stalling)
Stalling to nic innego jak granie na czas np. przez wyzbywanie się niepotrzebnych kart, przed następną rundą.
Control (Kontrola)
Jest to sytuacja, kiedy to my prowadzimy rundę i to od nas zależy kiedy chcemy ją zakończyć. Przykładem może być sytuacja, kiedy to my wygraliśmy pierwszą rundę, i to od nas zależy, kiedy chcemy zakończyć drugą.
Power (Siła)
Siła wszystkich naszych kart, znajdujących się na stole.
Tempo
Jest to określenie tego jak dobrze zamieniamy karty na naszej ręce w siłę kart na stole. Tempo możemy tracić np. w przypadku, gdy po zagraniu każdej karty, przeciwnik ma nad nami coraz większą przewagę i może sobie pozwolić na spasowanie. Dobrym przykładem zagrania kart dającym nam „tempo” mogą być Wiedźmy albo Wiedźmini, za pomocą 1 karty możemy stworzyć ogromną przewagę na stole.
Combo (Kombo)
Kombinacja 2 lub więcej kart, których kombinacja tworzy spotęgowany efekt, np. Koral
+ Geralt: Aard
.
Counter (Kontra)
Zagranie które przeszkadza przeciwnikowi w zagraniu jego „kombo”, np. gdy przed użyciem Róg Dowódcy
przez przeciwnika, zagrywamy kartę pogody.
Bounce
Powrót karty na naszą rękę.
Thinning
Sprawianie, że w naszej talii jest coraz mniej kart, poprzez dobieranie, odrzucanie itp.
BM – Bad Manner
Nieuprzejme zachowanie, np. gdy osoba celowo czeka z ruchem do końca tury
A wy? Macie jakieś pomysły, co można dodać :)?