Media zawładnęły wyobraźnią ludzi. Telewizory już od dawna są obecne w każdym gospodarstwie domowym i to nie w jednej sztuce, tylko bardzo często w kilku egzemplarzach. Do tego doszły komputery, które – można ośmielić się stwierdzić – zaczęły wypierać powoli zwykłe telewizory. Stały się niezwykle uniwersalnym medium, które pozwala nam robić wiele rzeczy, poświęcać się różnym rodzajom pracy i rozrywki równocześnie. Dlatego nie należy się dziwić, że dla wielu pracodawców niezwykle istotne jest to, aby jego pracownicy odbyli szkolenie telemarketing. Są bowiem świadomi, że bez zaznajomienia się z tym, co się aktualnie dzieje w tej branży, to ich skuteczność będzie stale spadała. A żaden sprzedawca nie może sobie na to pozwolić. Dlatego takim zainteresowaniem cieszą się wszelkie oferty szkoleniowe, które mogą przyczynić się do znaczącego zwiększenia kompetencji pracowników. Również i sami adepci tej sztuki zauważają konieczność podjęcia takiego działania. Jest to bowiem system sprzężony, system zależnych od siebie podmiotów.